Te confrunți cu rată de conversie scăzută și un cost de achiziție mare per client? Un audit pentru optimizarea ratei de conversie & UX (user experience) te va ajuta să:
- identifici principalele probleme ale site-ului care afectează experiența utilizatorilor și au impact asupra ratei de abandon, a ratei de conversie și asupra altor indicatori care afectează direct performanța și venitul magazinului online
- identifici principalele oportunități de creștere și îmbunătățire a experienței în magazin
- descoperi principalele acțiuni pe care să le faci pentru optimizarea ratei de conversie
- ai o listă clară de priorități pentru optimizarea shop-ului online
Audit Optimizare Rată Conversie & UX
Ce vei afla în urma acestui audit?
- Recomandări pentru optimizarea ratei de conversie, îmbunătățirea experienței utilizatorului, pentru reducerea fricțiunii & creșterea motivației clienților de a cumpăra
- Care sunt principalele modificări ce trebuie implementate în magazinul online sau ce idei merită să incluzi în A/B testing
- Care sunt paginile unde pierzi clienți și cum poți să remediezi asta
- Care sunt segmentele de utilizatori și sursele de trafic cele mai profitabile
Ce vei primi în urma unui audit pentru optimizarea ratei de conversie & UX al magazinului online?
- Un raport cu cel putin 30 recomandări pentru optimizări importante pe care le poți face pentru magazinul tău online, cu exemple de implementare. Acestea se vor concentra pe secțiunile principale din magazin precum pagina de produs, categorie, coș, procesul de checkout, navigație sau funcțiile de căutare & filtrare.
- O sesiune de consultanță de 2 ore în care vom discuta descoperirile realizate și următorii pași pe care să-i parcurgi.
- O sesiune de follow-up pentru feedback pe modificările implementate.
Termen de livrare: 20 zile lucrătoare (realizarea unui audit detaliat necesită cel puțin 80-100 ore de analiză și raportare).

Ce cuprinde Auditul Optimizare Rată de Conversie & UX?
În cadrul acestui audit sunt cuprinse 4 tipuri de analiză a magazinului online.
1. Audit UX (User Experience)
Vom analiza secțiunile principale ale magazinului online din punct de vedere al experienței utilizatorului. Pentru analiză vom utiliza recomandările UX ale Institutului Baymard, care au la bază 61.000+ de ore de user research în eCommerce.
Site-ul va fi analizat pe baza a 300 criterii, împărțite pe următoarele teme:
- Homepage & Navigație
- Pagina de produs
- Pagina de categorie și funcțiile de sortare & filtrare
- Experiența de căutare
- Pagina de coș și procesul de checkout
- Elemente specifice device-urilor mobile
De ce folosim criteriile Institutului Baymard?
Baymard Institute este cel mai mare centru de research pentru UX (user experience) dedicat industriei de eCommerce, cu peste 61.000 ore investite în cercetare. Recomandările UX au fost elaborate în urma testelor de uzabilitate care s-au desfășurat pe parcursul a mai multor ani și sunt actualizate în permanență.
2. Analiză Tehnică & Flow Achiziție
Vom analiza parcursul unui utilizator în magazinul online, din momentul în care ajunge pe site la plasarea comenzii, pentru a identifica potențialele probleme și oportunități de îmbunătățire. Vom testa atât pe mobile cât și pe desktop:
- Funcția de navigare
- Funcția de căutare
- Funcțiile de filtrare și sortare
- Funcția de adăugare în coș
- Procesul de plasare a comenzii (checkout)
- Pagina de confirmare comandă
- Emailurile tranzacționale
De asemenea, vom analiza performanța cross-browser & cross-device.
3. Analiză pentru Optimizare Rată Conversie
Vom analiza magazinul online și flow-ul de comandă din punct de vedere al elementelor critice pentru conversie. Vom urmări claritatea și relevanța mesajelor, triggere psihologice, tehnici de persuasiune & motivație și elementele care cauzează fricțiune.
Vom evalua magazinul pe 9 zone ce au impact asupra ratei de conversie (în total 70 de criterii de analiză):
- Claritate
- Relevanță
- Încredere
- Direcționarea atenției
- Stimulare/Motivație
- Securitate
- Simplitate
- Confirmarea acțiunilor
- Elemente de fricțiune
Pentru analiză vom folosi framework-uri elaborate de companii consacrate în optimizarea conversiei precum CXL și Web Arts.
4. Analiză Date Google Analytics
Vom analiza datele din Google Analytics pentru a identifica paginile cu probleme raportat la performanță și oportunitățile de dezvoltare.
Vom evalua:
- Sursele de trafic principale raportat la performanță
- Funnel-urile de vânzare (dacă este implementat raportul de Enhanced eCommerce și Funnels)
- Segmentele de utilizatori raportat la performanță
- Comportamentul de achiziție și checkout
- Performanța produselor și a categoriilor de produse – identificăm produse cu potențial de creștere în vânzări sau pagini de produse care necesită optimizare (dacă este implementat Enhanced eCommerce)
- Performanța pe diferite device-uri & browsere și rezoluții
Auditor – Oana Chiriac
- Certificată în UX pentru eCommerce de Baymard Institute
- Certificată în Optimizarea Conversiei de CXL Institute
- Certificată în Google Analytics și Google Tag Manager
- 9 ani experiență în Digital Marketing și 7 în eCommerce
Vrei un audit Optimizare Rată Conversie & UX pentru magazinul tău online? Solicită o ofertă
Experiența utilizatorului și rata de conversie au impact direct în venitul magazinului online. Începe să optimizezi shop-ul online cu zonele care au cea mai mare influență asupra performanței.
Solicită oferta completând datele în formularul de mai jos!